Wikia

Araluen Edit

de Araluen is een land dat grenst aan Celtica en Picta. Het eiland Zeeklif is ook nog van hen.

Araluen en haar buurlandan
Kaart van Araluen

Staatsmacht Edit

Koning Duncan is de koning van het koningkrijk Araluen. Zijn dochter Cassandra (of Evanlyn in een paar boeken) zou later als hij sterft de troon overnemen.

Belangrijke steden Edit

Araluen

Het kasteel van de Araluen ligt boven de helft van het koningkrijk aan het noorden bij de Sliponderrivier. Het is een groot kasteel waar de koning verblijft met zijn bataljon en zijn naasten en bedienden.

Redmont

Het kasteel Redmont is het meest voorkomende kasteel in het boek. Hier verblijft Will als wees met zijn weesvrienden Jenny, Alyss, George en Anaut. Baron Arald heerst over het kasteel en de naasten gronden. Het kasteel ligt een dicht aan zee aan de westkant van het land. De Tarbusrivier sluit hen zowat helemaal in.

Gorlan

in Gorlan wordt het eerste verhaal aggespeelt. Het is ook een fort of een kasteel in het midden van het land Araluen.

Karawij

is een groot kasteel bij de Sliponderrivier, aan de overkant ligt het kasteel van de Araluen.

Noordam

Noordam is het leen (tijdelijk) waar Will zijn werk heeft. Elke Grijze Jager heeft zijn eigen leen en dit is het leen van Will. Het dichtsbijzijnde kasteel is Macindaw.

binnekort meer