Wikia

De Brandende Brug is het tweede boek in De Grijze Jager serie van John Flanagan.

ToewijdingenEdit

binnenkort

FlaptekstEdit

Terwijl het koningkrijk Araluen zich voorbereidt op de oorlog tegen Morgarath, gaan Will en Anraut met de Grijze Jager Gilan op missie naar Celtica. De dorpen in Celtica blijken uitgestorven te zijn. Alleen het uitgehongerde meisje Evanlyn kan hun vertellen waarom: Morgarath heeft zijn leger Wargals gestuurd om de Celten te onderwerpen. Gilan keert direct huiswaarts om dit nieuws aan de Koning over te brengen. Intussen ontdekken Will, Arnaut en Evanlyn de werkelijke reden van Morgaraths handelen. Maar zullen de vrienden dit onheil weten te kunnen voorkomen?

CommentaarEdit

binnenkort

Het VerhaalEdit

Morgarath is nog steeds zijn leger aan het opbouwen om Araluen aan te vallen en de koning van de troon te stoten. Ondertussen gaan Will, Gilan en Arnaut op een diplomatieke missie naar Celtica (het land van de Celten, om de koning daar aan het verdrag te herinneren dat hun landen vroeger gesloten hebben. Celtica is echter verlaten. Niemand kan hen uitleg geven, totdat het meisje Evanlyn opduikt, die hen weet te vertellen dat Morgarath de Wargals opdracht heeft gegeven om de Kelten te ontvoeren en hen te gebruiken. Wanneer Gilan naar huis teruggaat om dit mee te delen, begint Will zich meer en meer af te vragen wie die Evanlyn nu eigenlijk is. En hij, Arnaut en Evanlyn komen ook achter Morgaraths bedoelingen.

Zie ookEdit

Boeken
De Grijze Jager De Ruïnes van GorlanDe Brandende BrugHet IJzige LandDe Dragers van het EikenbladDe Magiër van MacindawHet Beleg van MacindawLosgeld voor ErakDe Koning van ClonmelHalt in GevaarDe Keizer van Nihon-JaDe Verloren VerhalenDe Koninklijke Leerling
Broederband De OutsidersDe IndringersDe Jagers