Wikia

BroederbandEdit

Broederband is de nieuwe serie van John Flanagan. In deze nieuwe serie van John

Broederband

Flanagan schept hij het leven aan sluwe piraten en heftige gevechten

FlaptekstEdit

DE OUTSIDERS

In Skandia kun je maar op één manier een echte krijger worden. Jongens worden uitgekozen voor een team, 'broederband' genoemd en krijgen drie maanden lang een intensieve training, waarin ze leren omgaan met schepen en wapens, en zich allerlei gevechtstechnieken eigen moeten maken. Het gaat hard tegen hard want er kan maar één Broederband winnen.

Dit jaar zijn er teveel jongens om de gebruikelijke twee teams te vormen. Daarom moet er een derde groep komen. Als Hal Mikkelson ongevraagd leider wordt van die derde broederband, van de minst populaire jongens, zit er voor hem niks anders op dan de uitdaging aan te nemen. Zijn team bestaat misschien niet uit de allersterksten, maar met hun creativiteit, slimme trucs en moed zouden zij iedereen nog wel eens versteld kunnen doen staan...  

DE INDRINGERS

In het tweede deel zijn Hal en de bemanning van de 'Reiger' de piraat Zavac op het spoor, die de kostbaarste schat van de Skandiërs heeft gestolen: de Andomal. Door een flinke storm op zee is Hal gedwongen om een schuilplaats te zoeken voor de winter. Terwijl ze wachten, hebben Hal en zijn jongens alle tijd om hun vechttechniek te verbeteren en een plan te bedenken voor als ze de piraten gevonden hebben. Want dan gaat het echte werk pas beginnen... Zal het ze lukken om de machtige Zavac en zijn bende te verslaan?

DE JAGERS

In deel 3 van de Broederband-serie, die al net zo populair lijkt te worden als die van de Grijze Jager, hebben Hal en zijn makkers maar één ding aan hun hoofd: de Andomal, de waardevolle schat van de Skandiërs, terughalen. De jacht op de bloeddorstige piraat Zavac, die de Andomal in zijn bezit heeft, leidt hen via woeste rivieren en duizelingwekkende stroomversnellingen uiteindelijk naar de onafhankelijke vesting Raguza, waar de ontknoping plaats zal vinden. Als Hal wil slagen in zijn missie zal hij tot het uiterste moeten gaan. Hij zal Zavac moeten uitdagen tot een een-op-een-gevecht, met de wetenschap dat maar een van hen het zal overleven.

DE SLAVEN VAN SOCORRO

Na hun eerdere avonturen, zijn Hal en zijn broederband de Reigers weer veilig terug in Skandia. Nu de piraat Zavac verslagen is en hun eer gered, kunnen de Reigers zich concentreren op een nieuwe vijand: Tursgud, de leider van de Haaien-broederband. Als Tursgud twaalf Araluenen gevangenneemt om als slaven te verkopen, besluiten de Reigers om in actie te komen. Daarbij krijgen ze hulp van Gilan, een oude bekende uit het Grijze Jager-korps.

DE SCHORPIOENBERG

Koning Duncan van Araluen heeft een dringende opdracht voor Hal en zijn broederband de Reigers. De moordaanslag op zijn dochter, prinses Cassandra, is weliswaar verijdeld, maar de koning is bang dat de daders - leden van de gevreesde Schorpioensekte - niet zullen rusten voordat ze hun opdracht hebben vervuld.

DE SPOOKGEZICHTEN

In dit zesde boek van de spannende Broederband-serie spoelen de Reigers na een zware storm aan op een onbekend eiland. Het lijkt onbewoond, maar algauw wordt de onheilspellende rust verbroken door twee kinderen die achternagezeten worden door een bloeddorstige beer. De Broederband komt in actie en redt de kinderen uit de klauwen van de beer, wat hun de dankbaarheid en vriendschap van de bewoners oplevert. Maar aan die vredige situatie komt snel een einde als ze worden aangevallen door de Spookgezichten, een meedogenloze, barbaarse stam met kaalgeschoren hoofden en witgeschilderde gezichten. Zal het de Reigers lukken om samen met hun nieuwe vrienden de invasie het hoofd te bieden?

DE CALDERA

In dit zevende boek van de spannende Broederband-serie vertelt Olaf, de vader van Stig, dat de zoon van de keizerin van Byzantos is gekidnapt door piraten. Olaf moet hem redden, maar heeft daar wel een schip met bemanning nodig. Al zijn hoop is gevestigd op de Reigers.

De broederband vaart uit richting het eiland Santorillos. Daar staat het vrijwel onneembare piratenfort: boven op een klif aan een lagune, die is gevormd in de krater van een calderavulkaan. De Reigers beginnen aan een spectaculaire reddingsactie als de vulkaan roet in het eten dreigt te gooien.